Coop Student – Talent Acquisition (montreal)

September 18 2021
Industries Pharmaceutical, Biotechnology
Categories HR, Training, HR, Training, Recruitment, Staffing
Montreal, QC

Abbott is a global healthcare leader that helps people live more fully at all stages of life. Our portfolio of life-changing technologies spans the spectrum of healthcare, with leading businesses and products in diagnostics, medical devices, nutritionals and branded generic medicines. Our 109,000 colleagues serve people in more than 160 countries.

Status: Temporary, Full Time (4 months or 8 months - 8 months preferred)

Position Overview:

Reporting to the Talent Acquisition Manager the Talent Acquisition Coordinator is someone who is comfortable and excels at developing relationships both internally and externally. You will be someone who strives for continuous improvement and who enjoys researching and keeping up to date on the latest best practices as they relate to Human Resource and Talent Acquisition best practices. You must be someone who is able to handle a variety of responsibilities in a professional manner and working on multiple assignments.

Responsibilities:

  • Provide support to the talent acquisition team including writing and posting advertisements, review resumes, pre-screening, telephone interview, forwarding background check forms;
  • Coordinate interviews with the talent acquisition team and hiring managers;
  • Assist in in-person interviews conducted in the office;
  • Assist with new hire onboarding process;
  • Actively share and post content on social media sites;
  • Engage and participate in our team meetings;
  • Perform other administrative duties as assigned.

Required Education and Experience:

  • Enrollment in a Bachelor of Human Resources Management, Business Administration, or other related programs level.
  • Experience in a Human Resources role with a talent acquisition focus is an asset;
  • Coordination and project management experience is an asset.

Required Skills and Abilities:

  • Proficiency in Microsoft Office software including Word, Excel, and PowerPoint;
  • Good communication and interpersonal skills;
  • Exceptional writing skills and attention to details;
  • Ability to deal with multiple demands and priorities;
  • Ability to work regular business hours of 8:30AM to 5 PM;
  • Ability to maintain confidentiality in handling sensitive information and documents;
  • Fluently bilingual in English and French (written and spoken).

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Abbott est un chef de file mondial dans le domaine des soins de santé qui aide les gens à profiter pleinement de la vie, à chaque étape. Nous offrons des technologies révolutionnaires qui touchent l’ensemble des soins de santé, avec des unités commerciales dans les secteurs des produits diagnostiques, des appareils médicaux, des produits nutritionnels et des médicaments génériques de marque. Nos 109 000 employés répondent aux besoins de la population dans plus de 160 pays.

Statut : Temporaire, temps plein (4 mois ou 8 mois - 8 mois préférable)

Aperçu du poste :

Le coordonnateur/La coordonnatrice, Acquisition de talents relève de la chef d’équipe, Acquisition de talents. Il/Elle est à l’aise et n’a pas son pareil pour nouer des relations, à l’interne comme à l’externe. Il/Elle s’emploie continuellement à améliorer ses compétences et prend plaisir à faire des recherches et à se tenir informé/e sur les dernières pratiques exemplaires en matière de ressources humaines et d’acquisition de talents. Il/Elle doit être en mesure d’assumer tout un éventail de responsabilités, avec professionnalisme, et gérer plusieurs tâches simultanément.

Responsabilités :

  • Offrir du soutien à l’équipe d’acquisition de talents, notamment rédiger et diffuser des annonces, lire des curriculums vitae, procéder à la présélection de candidats, effectuer des entretiens téléphoniques, envoyer les formulaires de vérification des antécédents;
  • Coordonner les entretiens avec l’équipe de l’acquisition de talents et les chefs recruteurs;
  • Participer aux entretiens en personne organisés virtuellement;
  • Aider au processus d’accueil des nouvelles recrues;
  • Partager et afficher du contenu sur les sites de réseaux sociaux;
  • Assister et participer aux réunions de l’équipe;
  • Accomplir les autres tâches administratives qui lui sont confiées.

Éducation et expérience requise :

  • Inscription à un programme de bachelier en gestion des ressources humaines, en gestion des affaires ou à un autre programme connexe;
  • Expérience dans le domaine des ressources humaines, et plus particulièrement dans l’acquisition de talents, un atout;
  • Expérience en coordination et gestion de projets un atout.

Habilités et compétences requises :

  • Excellente maîtrise de MS Office (Word, Excel et Powerpoint);
  • Bonnes compétences interpersonnelles et en communication;
  • Excellentes compétences en rédaction et attention aux détails;
  • Capacité de gérer plusieurs priorités et exigences simultanément;
  • Capacité de travailler selon un horaire régulier, de 8 h 30 à 17 h;
  • Capacité de maintenir la confidentialité des documents et des renseignements sensibles;
  • Bilinguisme en français et en anglais (écrit et parlé).

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