Manager of Relocation and Fit-up of Office Space

March 14 2023
Industries Airspace, Aviation, National Defence
Categories Relocation, Global mobility,
Mirabel, QC • Full time

**THE ENGLISH POSTING FOLLOWS**

Airbus est un pionnier international de l'industrie aérospatiale. Nous sommes un leader dans la conception, la fabrication et la livraison de produits, services et solutions aérospatiaux à des clients à l'échelle mondiale. Nous visons un monde mieux connecté, plus sûr et plus prospère.

Constructeur d'avions commerciaux, avec des divisions Espace et Défense ainsi que des hélicoptères, Airbus est la plus grande entreprise aéronautique et spatiale en Europe et un leader mondial.

Chez Airbus Canada, nos collaborateurs travaillent ensemble à faire évoluer la mobilité partout dans le monde, une bonne idée après l'autre. Si vous avez une bonne idée, nous avons l'environnement pour qu'elle devienne un produit unique ou une expérience client exceptionnelle. Vos idées sont notre énergie.

En tant que responsable des aménagements des milieux de travail des employés de l’usine de Mirabel au département d’ingénierie d'usine, vous ferez partie d’une équipe de chargés de projets ayant pour mandat d’effectuer des aménagements/réaménagements d’usine ainsi que d’effectuer des modifications ou ajouts aux différents bâtiments et infrastructures.

Dans l’exécution de vos fonctions vous aurez à rencontrer différents clients interne afin de comprendre et identifier leurs besoins. Vous prendrez en charge la planification du projet et la réalisation de celui-ci, ceci à l'intérieur des coûts, délais et qualité identifiée.

Puisque vous devrez travailler dans un environnement de changements, nous sommes à la recherche de candidats professionnels, avec de bonnes aptitudes pour la communication, une forte capacité d’analyse, une bonne capacité d’influence et un très bon esprit d'équipe. Vos capacités à réaliser votre travail en respectant des échéanciers serrés et votre engagement à offrir un service à la clientèle hors pair seront grandement considérées.

Dans vos fonctions, vous serez appelé à :

  • Collaborer avec le comité exécutif sur divers projets d’aménagements.

  • Maintenir et planifier l’aménagement global du site sur une période de 5 ans.

  • Terminer l'implantation le logiciel de gestion des places bureaux.

  • Participer au futur aménagement des bureaux partagés.

  • Maintenir et implanter la signalisation des espaces bureaux et usine.

  • Recevoir, organiser et planifier les demandes de relocalisation et de réaménagement de bureaux.

  • Tenir à jour les plans des espaces de bureaux et les capacités d’accueil du site (stationnements, vestiaires en plus des espaces bureaux).

  • Rencontrer le client usager, définir ces besoins, prise de mesures, photos, inventaire du mobilier à récupérer (si nécessaire) et mise en plan des relevés.

  • Élaboration des propositions d’aménagement et de mobilier.

  • Élaboration d’un échéancier, plan de travail et coordination avec client & intervenants.

  • Effectuer les appels d’offres pour l’emploi des entrepreneurs nécessaire aux projets.

  • Participer à l’adjudication des contrats.

  • Coordonner les entrepreneurs pour travaux généraux (Ex. : réparation de gypse, peinture, travaux d’électricité, de réseau et éclairage).

  • Coordination avec déménageurs / installateurs pour :

    • Sortie des meubles existants et/ou entreposage pendant les travaux.

    • Identification du chemin à prendre pour livraison.

    • Installation du mobilier.

    • Achat et Livraison de boîtes & déménagements.

    • Nettoyage.

  • Effectuer la surveillance des travaux.

  • Effectuer la liste de déficiences et gestion des correctifs aux déficiences.

  • Vérification et approbation de factures.

En tant que candidat idéal,

  • Vous possédez un diplôme d’études collégiales (DEC) en architecture ou en design d’intérieur.

  • Vous avez un minimum de 5 ans d’expérience en aménagement de bureaux et en gestion de projets.

  • Vous avez d’excellentes compétences d’organisation et de planification.

  • Vous avez une maîtrise du Français et de l’anglais tant à l’écrit qu’au parlé.

  • Vous avez une très bonne habileté de communication.

  • Vous possédez un bon jugement et vous travaillez bien dans une équipe multidisciplinaire.

  • Vous possédez une très bonne connaissance de logiciels Autocad, Excel, Word, Power point, Suite Google.

Veuillez télécharger votre curriculum vitae en français et en anglais.

L'utilisation du genre masculin a été adoptée afin de faciliter la lecture et n'a aucune intention discriminatoire.

Airbus Canada souscrit au principe d'équité en matière d'emploi et encourage les femmes, les autochtones, les personnes handicapées et les membres des minorités visibles à soumettre leurs candidatures.

*********************************************************************************************************************************************

Airbus is an international pioneer in the aerospace industry. We are a leader in the design, manufacture and delivery of aerospace products, services and solutions to customers worldwide. We aim for a better connected, safer and more prosperous world.

Manufacturer of commercial aircraft, with Space and Defense divisions as well as Helicopters, Airbus is the largest aeronautics and Space Company in Europe and a world leader.

At Airbus Canada, our people work together to make mobility evolve around the world, one good idea after another. If you have a great idea, we have the environment for it to become a unique product or a great customer experience. Your ideas are our energy.

As the person in charge of the work environment design for the employees of the Mirabel plant in the plant engineering department, you will be part of a team of project managers whose mandate is to carry out plant improvements / refurbishments as well as make modifications or additions to the various buildings and infrastructures.

In performing your duties you will have to meet various internal clients in order to understand and identify their needs. You will take charge of the planning of the project and its realization, within the costs, deadlines and identified quality.

Since you will have to work in an environment of change, we are looking for professional candidates, with good communication skills, strong analytical skills, good ability to influence and very good team spirit. Your ability to get your job done within tight deadlines and your commitment to providing outstanding customer service will be greatly considered.

In your role, you will be called upon to:

  • Collaborate with the executive committee on various development projects.

  • Maintain and plan the overall development of the site over a 5 years period.

  • Complete the implementation of the office space management software.

  • Participate in the future design of shared offices.

  • Maintain and implement signage for office and plant areas.

  • Receive, organize and schedule requests for office relocation and remodeling.

  • Maintain up-to-date office space plans and site capacity (parking, locker rooms in addition to office space).

  • Meet with the customer, define his needs, take measurements, photos, inventory of the furniture to be recovered (if necessary) and drawing of the statements.

  • Development of layout and furniture proposals.

  • Development of a schedule, work plan and coordination with client and stakeholders.

  • Tender for the employment of contractors required for the projects.

  • Participate in the awarding of contracts.

  • Coordinate contractors for general work (e.g., gypsum repairs, painting, electrical, network and lighting work).

  • Coordination with movers / installers for :

    • Removal of existing furniture and/or storage during construction.

    • Identification of the path to take for delivery.

    • Furniture installation.

    • Purchase, delivery and removals of boxes.

    • Cleaning.

  • Carry out the supervision of the work.

  • Carrying out the list of deficiencies and management of corrective measures for deficiencies.

  • Verification and approval of invoices.

As an ideal candidate,

  • You have a college diploma (DEC) in architecture or interior design.

  • You have a minimum of 5 years’ experience in office design and project management.

  • You have excellent organizational and planning skills.

  • You have a command of French and English, both written and spoken.

  • You have very good communication skills.

  • You have good judgment and you work well in a multidisciplinary team.

  • You have a very good knowledge of Autocad, Excel, World, Power point and Google Suite.

Please upload your resume in French and English.

The use of the masculine gender has been adopted for ease of reading and has no discriminatory intent.

Airbus Canada subscribes to the principle of employment equity and encourages women, aboriginals, persons with disabilities and members of visible minorities to apply.

This job requires an awareness of any potential compliance risks and a commitment to act with integrity, as the foundation for the Company’s success, reputation and sustainable growth.

Company:

Airbus Canada Limited Partnership

Contract Type:

Permanent Contract / CDI / Unbefristet / Contrato indefinido

Experience Level:

Professional / Expérimenté(e) / Professionell / Profesional

Job Family:

Programme & Project Management

By submitting your CV or application you are consenting to Airbus using and storing information about you for monitoring purposes relating to your application or future employment. This information will only be used by Airbus.
Airbus is committed to achieving workforce diversity and creating an inclusive working environment. We welcome all applications irrespective of social and cultural background, age, gender, disability, sexual orientation or religious belief.

Airbus is, and always has been, committed to equal opportunities for all. As such, we will never ask for any type of monetary exchange in the frame of a recruitment process. Any impersonation of Airbus to do so should be reported to emsom@airbus.com.

At Airbus, we support you to work, connect and collaborate more easily and flexibly. Wherever possible, we foster flexible working arrangements to stimulate innovative thinking.

Apply now!

Similar offers

Searching...
No similar offer found.
An error has occured, try again later.

Jobs.ca network