Location: Ottawa, ON
Business Unit: Enterprise Marketing and Communications
Reports to: Director, Francophonie
Type: Permanent | Full Time
Overall Job Purpose
Reporting to the Director, Francophonie, this position is responsible for the effective coordination of the Marketing and Communications Department’s work. This position contributes to all facets of marketing and communications, tracking key deliverables, developing project planning tools, monitoring progress, conducting preliminary analysis and research of key trends, along with other administrative work such as billing, meeting schedules and quarterly reporting. These include i) providing project management assistance to track key deliverables ii) supporting strategic initiatives and other projects and iii) coordinating all coms & marketing activities at the enterprise level iv) providing communications support to all EMC teams v) Supplementing support for Francophonie team, including coordinating translation requests when required.
Key Responsibilities
Supports the high functioning of the department:
Francophonie:
Marketing & Communications:
Key Skills and Competencies
All positions have the following core competencies:
In addition to the competencies listed above, other skills required for this position include:
Education: Community College Diploma
Experience: 1-2 years of relevant experience
We thank all candidates for their interest; however, only those selected for an interview will be contacted.
CMA is an equal opportunity employer and will reasonably accommodate people with disabilities during the recruitment, assessment and hiring process.
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Coordonnateur ou coordonnatrice, Communications et Marketing
Lieu : Ottawa (Ont.)
Service : Marketing de l’entreprise et Communications
Superviseur immédiat : Directeur, Francophonie
Type : Permanent | temps plein
Objectif global du poste
Sous la supervision du directeur, Francophonie, la personne titulaire de ce poste coordonnera de manière efficace les activités du service Marketing de l’entreprise et Communications (MEC). Elle participera à tous les aspects du marketing et des communications : elle devra faire le suivi des grands projets, élaborer des outils servant à leur planification, suivre leur évolution, effectuer des analyses préliminaires et des recherches sur les principales tendances et assumer d’autres tâches administratives comme la facturation, la création d’horaires de réunion et la rédaction de rapports trimestriels. Elle devra notamment i) participer à la gestion des échéances des grands projets, ii) appuyer les initiatives stratégiques et autres, iii) coordonner l’ensemble des activités de communications et de marketing de l’entreprise, iv) aider toutes les équipes de MEC dans leurs communications, et v) fournir un soutien supplémentaire à l’équipe de la Francophonie, notamment coordonner les travaux de traduction au besoin.
Responsabilités principales
Assurer le bon fonctionnement du service :
Francophonie :
Communications et marketing
Compétences et habiletés clés
Tout le personnel doit posséder les compétences essentielles suivantes :
La personne candidate à ce poste doit également posséder les compétences suivantes :
Éducation : Diplôme d’un collège communautaire
Expérience : Une à deux années d’expérience pertinente
Nous remercions toutes les personnes candidates de leur intérêt; nous ne communiquerons toutefois qu’avec celles qui seront retenues pour une entrevue.
Nous souscrivons au principe de l’égalité d’accès à l’emploi et offrirons des mesures raisonnables d’adaptation aux personnes handicapées durant le processus de recrutement, d’évaluation et d’embauche.